Kde môžete automatizáciu využiť?
SKRÍNING UCHÁDZAČOV O ZAMESTNANIE
Čo urobí robot?
Robot si vo vopred definovanom čase stiahne voľné pracovné pozície vo firme, skontroluje vami nadefinované minimálne požiadavky na uchádzača, vstúpi na portály s uchádzačmi, urobí skríning a pošle personalistom zoznam najvhodnejších uchádzačov spolu s ich životopismi.
ODCHOD ZAMESTNANCA
Čo urobí robot?
Po zaevidovaní dátumu ukončenia pracovného pomeru zamestnanca, robot skontroluje dátum a uloží si ho do pamäte. V dohodnutom intervale, buď v deň odchodu, niekoľko dní pred alebo po odchode zamestnanca, vstúpi do jednotlivých systémov, odoberie prístupové práva a skontroluje konto zamestnanca. O vykonaných činnostiach aj o stave jednotlivých prístupových práv pošle e-mailovú notifikáciu.
GDPR
Čo urobí robot?
Robot po obdržaní požiadavky na kontrolu alebo výmaz osobných údajov postupne vstúpi do jednotlivých systémov, kde vyhľadá všetky potrebné dáta a pošle ich na e-mail. V prípade, ak zamestnanec požaduje aj vymazanie svojich osobných údajov, robot ich vymaže.
NÁSTUP NOVÝCH ZAMESTNANCOV
Čo urobí robot?
Po zaevidovaní nového zamestnanca do systému si robot prečíta kedy a na akú pozíciu zamestnanec nastupuje. Na základe preddefinovaných pravidiel následne vstúpi do príslušných aplikácií a zriadi potrebné prístupy, prípadne objedná požadované pracovné pomôcky (počítať, telefón atď.). Po vytvorení všetkých prístupov robot pošle nástupné dokumenty, ktoré si musí nový zamestnanec naštudovať.
MESAČNÉ VÝKAZY A MZDY
Čo urobí robot?
Po uzatvorení dochádzky robot vstúpi do dochádzkového systému, skontroluje vyplnené dáta, prepočíta mzdy, stravné lístky, skontroluje odsúhlasené odmeny, dovolenky, náhrady atď. Po vytvorení výplatného lístka robot stiahne výkazy, prihlási sa do systému zdravotnej a sociálnej poisťovne a výkazy za daný mesiac nahrá do príslušného systému.
AKO PREBIEHA ZAVEDENIE RPA?
Konzultácia
Na úvod je potrebné stretnutie, na ktorom sa porozprávame s vašim IT oddelením a s ľuďmi, ktorí doteraz vykonávali procesy, ktoré chcete zautomatizovať. Spoločne si nastavíme a zadefinujeme potrebné prístupy.
STRETNUTIE
Stretnutia trvajú približne 2-3 hodiny a nemusia byť osobné – môžu prebiehať aj cez Skype, Teams, Webex, Zoom a pod.
NÁVRH
Na základe týchto stretnutí proces zdokumentujeme a navrhneme jeho automatizáciu.
AUTOMATIZÁCIA
Procesy automatizujeme v systémoch, ktoré bežne používate, nevytvárame nové systémy ani neupravujeme tie zavedené.
Koľko trvá zavedenie RPA?
Samotná automatizácia netrvá dlho. Od prvého stretnutia vieme dodať hotového a implementovaného robota vo vašich systémoch už za 3-4 týždne. Náročnosť samotnej implementácie je minimálna v porovnaní s implementáciou nových systémov. Rýchlosť zavedenia RPA sa pohybuje v jednotkách týždňov, a to s minimálnym zaťažením zamestnancov pri vývoji a testovaní riešenia.
Aká je návratnosť investície do RPA?
Návratnosť investície do softvérových robotov sa pohybuje v rozmedzí od 6 do 12 mesiacov.
Referencie
Výhody automatizácie
ZJEDNODUŠENÁ MZDOVÁ AGENDA Roboti spracujú všetky mzdy vrátane opráv a doplnení dochádzok doručených e-mailom. Tým sa skráti čas potrebný na spracovanie miezd o cca 85% a miera chybovosti je nulová.
EFEKTÍVNEJŠÍ NÁSTUP NOVÉHO ZAMESTNANCA Robot pripraví pre nového zamestnanca všetky potrebné prístupy, používateľské účty a objedná technické vybavenie. Tým sa skráti čas potrebný na vybavenie zamestnanca približne o 70%. Robot zároveň pracuje bezchybne.
PREHĽADNEJŠÍ ODCHOD ZAMESTNANCA Robot v deň odchodu odoberie zamestnancovi jeho prístupy do rozličných systémov a pošle zodpovednej osobe report, kde všade tieto prístupy deaktivoval.
ZABEZPEČENIE SÚLADU S GDPR Robot skontroluje evidované osobné údaje o zamestnancovi vo všetkých dostupných systémoch. Informácie skompletizuje a v prípade potreby ich vie zo systému aj vymazať. Robot teda zaručí 100% kontrolu a súlad s GDPR.
ZJEDNODUŠENÝ NÁBOR NOVÝCH ZAMESTNANCOV Softvéroví roboti umožňujú sledovanie relevantných profilov na kariérnych portáloch a informujú uchádzačov o výsledku ich pracovných pohovorov. Vašim personalistom tak umožňujú venovať viac času pracovným pohovorom.