Softvéroví roboti v sieti predajní NAY pomáhajú zvládať sezónny nápor zákazníkov

Automatizácia
Obchod a služby
Sieť elektroobchodov NAY pociťuje v posledných rokoch, vzhľadom k rastúcemu podielu online predaja, najväčšie sezónne kapacitné problémy v back-office a na call centre. Keď sa manažment zamýšľal, ako tento chronický problém riešiť inovatívnejšie, na stôl sa zákonite dostala téma automatizácie. Hlavnou ideou bolo pokúsiť sa zautomatizovať procesy a činnosti, ktoré sú monotónne, prácne, zdĺhavé a počas sezónnych výkyvov vytvárajú na kapacitu stálych zamestnancov najväčší tlak.
Pripadová štúdia bola publikovaná 25.01.2022

požiadavky

  • Zefektívniť administratívne procesy a odstrániť úzke miesta
  • Zlepšiť spokojnosť a lojalitu zákazníkov
  • Eliminovať chybovosť, ktorá nevyhnutne vzniká pri manuálnych činnostiach
  • Znížiť biznis riziká
  • Zvýšiť spokojnosť zamestnancov s prácou

riešenie

  • Procesný audit a výber vhodných procesov pre robotickú procesnú automatizáciu (RPA) v tandeme s integrátorom, ktorý poskytoval know-know a best practicies z iných retailových firiem
  • Nasadenie softvérovej platformy UiPath
  • Automatizácia a optimalizácia vybraných procesov

výsledky a prínosy

Zabezpečenie plynulosti procesov pri nárazových nárastoch online predaja bez potreby najímať brigádnikov

Odstránenie úzkych miest, ktoré môžu viesť k zbytočným zdržaniam, napríklad pri vracaní platieb zákazníkom, pri vybavovaní reklamácií alebo pri overovaní dostupnosti tovaru

Skvalitnenie zákazníckych služieb urýchlením procesov

Odbremenenie zamestnancov od opakovaných monotónnych činností, a tým aj zvýšenie ich spokojnosti s prácou

Úspora finančných nákladov na pomocnú pracovnú silu pri sezónnych výkyvoch predaja