Vzhľad kancelárií aj kultúrny zážitok: Čo všetko vie vylepšiť sledovanie polohy.

MARTIN ČAPRNKA

Kým v čase pandémie sa o sledovaní polohy hovorí najmä v súvislosti s karanténou, táto služba má v biznise oveľa viac využití. Zabudnime na chvíľu na navigáciu v smartfónoch a predstavme si napríklad výstavu v múzeu či rozvrhnutie kancelárií. Áno, aj tieto oblasti môžu byť vďaka obyčajnej WiFi alebo Bluetooth efektívnejšie. Pozrime sa teda na to, kde všade vie byť lokalizácia polohy užitočná.

NAVIGÁCIA PO NOVOM

Predstavte si napríklad prehliadku múzea, hradného nádvoria alebo prechádzku po miestach, kde sa natáčal váš obľúbený film. A teraz si predstavte, že sa dozviete všetky zaujímavosti aj bez „audioguida“ či sprievodcu. Nepotrebujete nič navyše – iba svoj telefón. Ten vám poslúži ako virtuálny sprievodca.

Príkladom môže byť galéria alebo múzeum. Vždy, keď prídete k časti expozície, o ktorej sa máte niečo dozvedieť, na telefóne sa vám k nej objavia informácie. Môže to byť akýkoľvek digitálny obsah – text, video, audio nahrávka alebo historické obrázky. Stačí na to zapnúť Bluetooth vo vašom telefóne. Ten zachytí signál zo zariadenia zvaného beacon, ktoré je umiestnené v okolí inštalácie. Ide o maličké zariadenie, ktoré neustále vysiela signál s identifikáciou konkrétneho miesta, kde stojíte. Keď ho váš telefón zachytí, zobrazí príslušný obsah.

AJ POHYB JE ZAUJÍMAVÝ ÚDAJ

Aby ste vedeli zákazníkom služby lepšie prispôsobiť, musíte vedieť, ako, kedy a ako často ich využívajú. Koľko zákazníkov a v akom čase do prevádzky denne príde sú informácie, ktoré sú bežne dostupné. Čo je však bez technológie komplikovanejšie zistiť sú cesty, ktorými sa pohybujú. Práve tie však vedia služby výrazne zefektívniť či zatraktívniť.

Vďaka lokalizácii sa dá napríklad zistiť, medzi ktorými pobočkami klienti pendlujú, ako dlho na nich čakajú alebo to, či patria medzi VIP klientov. Stačí, ak sú pripojení na WiFi a používajú vašu aplikáciu.

Všetko je, samozrejme, v súlade s ochranou osobných údajov a dáta sú anonymizované. Ich cieľom nie je sledovanie konkrétnych zákazníkov, ale vyhodnocovanie všeobecných trendov. Na základe nich vedia napríklad pobočky bánk, lyžiarskych stredísk, nákupných centier či aquaparkov lepšie prispôsobiť počet zamestnancov či posilniť služby, o ktoré je najväčší záujem.

EFEKTÍVNEJŠIE (A MENEJ NÁKLADNÉ) KANCELÁRIE

Lokalizácia môže byť dobrým pomocníkom aj pri optimalizácii kancelárií a spolupráce medzi pracovníkmi. Vďaka nej vieme zistiť, koľko času zamestnanci trávia v kancelárii, kadiaľ sa pohybujú. Potom možno lepšie navrhnúť zmeny v usporiadaní budovy a firemných procesov, aby ďalej neboli prekážkou v kooperácii medzi oddeleniami alebo pracovnými skupinami. Samozrejme, dáta sú v tomto prípade anonymné – cieľom nie je kontrolovať, kto je ako dlho v kuchynke. Ide o to, aby sa firma mohla lepšie rozhodnúť, koľko priestoru v skutočnosti potrebuje (a ušetrila zbytočné náklady) alebo to, ktoré oddelenia by mali byť pri sebe, pretože spolu najintenzívnejšie spolupracujú.

ZAUJALA VÁS TÉMA LOKALIZAČNÉ SLUŽBY?

Prečítajte si naše ďalšie články o lokalizácii:

CHCETE VEDIEŤ VIAC?

Zaujali vás lokalizačné služby? Ak máte otázky týkajúce sa ich využitia vo vašej spoločnosti, nechajte nám váš kontakt a naši network špecialisti vám radi pomôžu v rámci nezáväznej konzultácie.

Martin Čaprnka

Network Presales Team Leader

martin.caprnka@soitron.com

Súvisiace články